RS 21

Az RS21 válasz a jövő kihívásaira. Egy olyan hajó, amely egyszerű, gyors, könnyen kezelhető osztályt jelent a vitorlázásban. Alkalmas klub versenyzésre, oktatásra vagy egyszerű daysailor-ként. A fedélzetén a modern élményvitorlázás garantált!

Alkalmas daysailor vitorlázásra, klub versenyek rendezésére onedesign hajókkal. Modern formavilága, könnyen kezelhető rendszerei, biztonságos, stabil vitorlázó tulajdonsága a jövő oktatóhajójának ígéretével kecsegteti a tulajdonosokat. Olcsó fenntartása, jól variálható felszerelése mindenki számára lehetővé teszi a vitorlázás élményét!

A hajó nagydíjat nyert szerte az európai és a tengerentúli hajókiállításokon, és a Budapest Boat Show-n 2019-ben.

A hajó nagy stabilitású hajóteste, formailag a legmodernebb vonalakat követi. A test egyenes vonalai biztonságos hajózást tesznek lehetővé a hosszú elnyújtott hullámokon és a tavi körülmények között egyaránt. A kormány könnyen kezelhető kezes, és a jól kialakított testforma együttese lehetővé teszi a mindenkori könnyed irányváltásokat, iránytartást mindenféle szelekben. A test és a tőkesúly 50-50% súlyaránya kifejezetten biztonságossá teszi a hajóval való vitorlázást.

A tőkesúly egy belső daru segítségével, – amely kivehető egyetlen mozdulattal – felhúzható, így a hajó sekély kikötőben, és egyszerű sólyakocsin is könnyen mozgatható. A Kiel nem csak felhúzható, hanem daru segítségével kivehető a hajótestből.

A fedélzet kialakításakor a praktikum, a könnyen kezelhetőség, és az ergonómia (kényelmesség) volt a fő cél. A hajó 3-4 ember által verseny-körülmények között, bármilyen széltartományban könnyen vitorlázható.  A hajót két személy is biztonsággal vitorlázza, így lehetőség van az oktatásokon akár további két személy fedélzeten tartózkodására. Az alapfelszereltség két nagyvitorla shot terminált tartalmaz, hogy a különböző feladatokat a legénység és a kormányos között megoszthassuk.

RS 21 technikai adatok:
Hajóhossz: 6,34 m
Szélesség: 2,2 m
Hajó súly: 650 kg
Hajó maximális össztömege: 1300 kg
Merülés: 1,34 m

Vitorlázat, North Sails: Mylar Dacron
Vitorlázat szél felé: 16,2 m2; 8,4 m2
Vitorlázat (genakker, spinakker): 40 m2; 30 m2
Árboc egytagú: 9,1 m
Orsudár: Carbon Composit
Baum Seldén: Alumínium

Maximális személyzet: 8 fő
Optimális vitorlázó szám: 3-4 fő
Minimális vitorlázó szám: 1-2 fő

A fedélzeten elhelyezett tárolók, a veretek és a kötél-zet kialakítása mind-mind a könnyű használatot, az élményvitorlázást szolgálja. A fedélzeten elhelyezett tároló rekeszek, külön felrakható spitartó zsák, és a vízhatlan tokok mind-mind a kényelem szolgálatá-ban állnak. A hajó szerelvényei könnyen javíthatóak, hozzáférhetőek. A kötélrendszerek az RS által jól ki-próbált módon működnek, amely módozatok a kisha-jókban már bizonyították megbízhatóságukat.

RS21 és a fenntartható jövő:
Az RS Sailing számára fontos a bolygónk jövője, a következő vitorlázó generációk lehetőségei vilá-gunkban. Az RS számára ezért folyamatos kihívást és fejlesztőmunkát jelent olyan anyagok használata és beépítése hajóiba, amelyek környezetkímélő, újra hasznosított anyagokból készülnek. A tervezés során az RS munkatársai kiemelt figyelmet fordítanak a gyártás és szállítás technológiák környezettudatos kihasználására, az ötlettől a vásárlóhoz való eljutás teljes folyamatában.

Az RS21-es tervezésekor az RS Sailing nem csak a vi-torlázást, a hajó teljesítményét, a modern forma-világot és a felhasználói élményt helyezte előtérbe.  A hajó gyártási és szállítási technológiájában kiemelt szerepet kapott a környezetvédelem is. Az RS21 hajóteste vákuumfúziós technológiával készült nagy merevségű szendvics szerkezet, újrahasznosított (PET) anyagból vinilészter BIO-gyantával. A hajók szállításánál – a fedélzet formájának és kialakításának köszönhetően – lehetőség van a hajók egymásra he-lyezésére, ezzel csökkentve. a szállítási egység nagy-ságát, a szállításból adódó környezetszennyezést. Az RS Aero tervezésével kezdődött szállítást segítő fedélzet kialakítását a tervezők sikerrel ültették át az RS21 koncepciójába is. Ezzel a módszerrel akár 6 hajó is elfér egyetlen szállítókonténerben, amely releváns csökkenést okoz a hajó szállítási költségeiben, és ezáltal a biológiai lábnyomában.

Az RS21-es alkatrészeit, felszereléseit, és magát a hajótestet az átadáskor nem a környezetszennyező műanyag csomagolóanyagokkal pakolva szállítjuk, hanem környezetkímélő „pamut” alapanyagú csomagolást alkalmazunk, ezzel is csökkentve a környezeti terhelést.

Elektromos meghajtás a az RS 21-ben:

Az RS21 tervezésekor az RS Sailing nem állt meg az átadásig történő kiemelt figyelemmel a környezet-védelem terén. Olyan hajót kívántak létrehozni, amely a használat közben is figyelembe veszi a környezeti terhelés hatásait. A hajó kikötői, vagy a verseny-pályára történő mozgatásához azonban elengedhetetlen volt egy beépített motor elhelyezése a hajó-testben. A cég az egyik legnagyobb európai gyártóval kötött szövetséget a hajtás kifejlesztésére. A Torqe-edo elektromos csónakmotorok 2006-os év elején jelentek meg az európai piacon a németországi, Starnbergben székelő Torqeedo GmbH fejleszté-seként. A Torqueedo azóta hihetetlen sikert könyvelhet el, termékeik földünk szinte összes országában megtalálhatók. Fejlesztéseik alapjaiban változtatták meg az elektromos csónakmotorokról al-kotott képet. Igazi csúcstechnológiai termékek-, amit ma a német ipari tud, az ezekben az elektromos hajtásokban benne van.

A Torqueedo nem csak a hajtást biztosító motort és elektronikát gondolta újra, hanem a propeller és az oszlop formáját, is újra-tervezte a nagyobb hatásfok elérésének érdekében. Az utóbbi időben ugrásszerű fejlődésnek indult akkumulátor rendszerek eredményeként a cég képes nagy teljesítményű Litium-ion akkumulátorokkal biztosítani a hosszútávú és megbízható működést.

A RS Sailing és a Tourqueedo mérnökei olyan elektromos hajtást terveztek a hajóhoz, amely lehetővé teszi a hosszútávú biztonságos működést, zaj és környezetszennyezés nélkül, nem gátolja az RS21-es vitorlázó tulajdonságait, és egyszerűvé, megbízhatóvá teszi a hajót. Az RS21-be épített elektromos hajtás összhatásfoka eléri a 44-45%-ot, míg az ugyan ilyen teljesít-ményű belső égésű motorok összhatásfoka mindössze 22-27%. Az akkumulátor pakk cseréje, töltése könnyű, mozgatása egyszerű, miközben az alkatrészek 100%-ig vízállóak. Az elek-tromos rendszer kezelését, beépített információs kezelőpanel segíti. A motor mozgatása – le- és felemelése – gyerekjáték, a kok-pit közepéről oldható meg. Miután a motor a hajó közepén engedhető a vízbe, nagyobb hullámokon is biztosítja az állandó hajtást. A hajótestbe sűlyesztett, és onnan leengedett villanymotor a testbe felhúzáskor tökéletesen zár, ezért a villany-motort nem kell felszerelni összecsukódó propellerrel, a doboz zárás után semmilyen plusz áramlást nem okoz, így nem csökkenti a hajó testsebességét sem.

Vitorlázók tervezték vitorlázóknak:

Az RS21-est Jo Richards (Whitehouse Yacht Desig) és az RS Sailing közösen tervezte. A tervező munkáit olyan hajók fémjelzik, mint az RS Aero, vagy a Laser Vago. Az elmúlt években olyan különleges terveket is készített az RS „házi tervezője”, mint a „forgó tőkesúlyos” Stravaganza42’, vagy a Stimson IRC42-es hajója. Neve az idők során egybefort a mai modern dhyngikkel.

A hajó megalkotásakor az RS Sailing különös figyelmet fordított a veretek, a vitorlák, és a kötélzet minőségére. A hajó terve-zésekor a legnevesebb felszerelés, veret és vitorlágyártók már
a korai szakaszban becsatlakoztak. Kompromisszum nélkül válogatták a beépítésre kerülő alkatrészeket. A hajó vereteiről, rudazatáról és vitorláiról olyan gyártók gondoskodnak, mint
a Seldén, a North Sails, a Harken, és az Alen. A beszállítók több éves tapasztalata a garancia a tökéletes működésre.

A tervezés és a gyártás során az RS Sailing szakemberei különböző árú szerelvényeket próbáltak ki, kizárólag minőségi gyártók kínálatából. Az RS21 rendelhető kétféle szerelvényrend-szerrel, kétféle vitorlázattal. A vitorlázat megválasztása a vevő számára lehetőséget ad a későbbi váltásra is. A hajó szerelhető spinakkerrel, genakkerrel, dasron és maylard fok és nagy-vitorlával, a felhasználás célja szerint.

RS21 OD, Klub felszereltség

Az RS21-es OD kivitele elsősorban a versenyzést, élmény-vitorlázást, a nagy teljesítményre és könnyen kezelhető hajóra való törekvést tűzte ki célul. A Club kivitel az oktatást, a vitorlák hosszú élettartamát, és a spinakker, mint alapvitorla oktatását szolgálja. A két alaptípus veretezése megegyezik.

A hajó kiválasztása során nem kell a vitorlázóknak kompromisszumokat kötni. Az alaphajó után bármilyen felszerelés, vitorlázat a rendszerbe illeszthető anélkül, hogy a hajó elvesztené OneDesign jellegét. AZ RS21 ezáltal alkalmas minden a vitorlázáshoz köthető aktivitási igény kiszolgálására.

Az RS 21 -et ajánljuk kezdőknek, haladóknak és profiknak, versenyzésre, tanulásra és élményvitorlázásra. Nem fog csalódni, mint ahogy az eddigi vásárló sem csalódott! JElenleg ezzela a hajótípussal zajlanak az Angol csapatbajnokság, az Amerikai csapatbajnokság, és az Olasz Egyetemi csapatbajnokság futamai. Remélem egy-két éven belül az itthon is elinduló csapatverseny hajói is az RS21 flottából kerülnek majd ki.

Az árlistában található árak tájékoztató jellegűek, köszönhetően az HUF árfolyam változásainak, a Brexittel kapcsolatos eseményeknek, és a változó szállítási és logisztikai költségeknek. Minden esetben kérjen egyedi ajánlatot a kiválasztott hajókkal kapcsolatban. Elérhetőségeinket a kapcsolat menüpontban találja.