Nem az RS Aerót választotta ki a World Sailing az olimpiára – az RS mégis köszöni az esélyt
Az RS Aero osztály ettől függetlenül egyre népszerűbb!
Budapest, 2019. május 23. – Múlt heti „évközi” ülésén a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (World Sailing) úgynevezett Tanácsa (Council) az olimpiai hajóosztályok kiválasztásával foglalkozó Felszerelési Bizottság ajánlása ellenére sem a modern RS Aerót választotta olimpiai hajóosztálynak az egyszemélyes versenyszámokra, hanem megtartotta a Lasert illetve a Laser Radialt.
A Felszerelési bizottság rendkívül részletes tanulmányt készített, amelyben kiváló vitorlázók tesztelték a hajókat, és sok más szempontot is megvizsgáltak. A szakértők szerint egyértelműen az RS Aero volt a legjobb választás, és ezt a határozati javaslatot terjesztették a Tanács elé. Ebben a testületben nem az egyes országok szavaznak, hanem az országcsoportok képviselői, az elnökség tagjai és még néhány más küldött. A Tanács elutasította az RS Aero kiválasztását, és egy újabb szavazás során nagy többséggel a Laserre szavazott.
Az RS cég a szavazás után alábbi közleményben reagált, amelynek legfontosabb részeit most magyarul idézzük.
„…őszinte köszönetet szeretnénk mondani a World Sailing-nek, hogy lehetőséget adott arra, hogy az RS Aero részt vehessen a 2024-es olimpiára történő felszereléskiválasztási folyamatban. Az értékelő csapat, a World Sailing alkalmazottai és a teszteket végző vitorlázók valamint a Felszerelési Bizottság is nagyon profi, kiváló munkát végzett. Tökéletesen biztosak vagyunk abban, hogy a komplett értékelés fair folyamaton alapult, mély és részletes volt.
Köszönettel tartozunk minden követőnknek és vitorlázónak, hogy az elmúlt időszakban soha nem látott mennyiségben támogatták az RS Aero és az RS Sailing csapatát.
Az RS Aero egyértelműen, szinte minden szempontot figyelembe véve versenytársai fölé nőtt. A 2024-es olimpia egyszemélyes férfi és női hajótípusának kiválasztása céljából készült készített jelentés szerint az RS Aero kiemelkedett a mezőnyből, és ezt a véleményt alátámasztotta a Felszerelési bizottság szombati szavazása is.
A bizottság elnöke a Tanács szavazása előtt szót kért, és a következőt mondta: ’…a hajótest nagyon könnyű, finom hajóvezetést igényel, ami a vitorlázók véleménye szerint jutalmazza a jobb vitorlázói képességeket. Könnyűsége és méretei alkalmassá teszik arra, hogy fiatalok vitorlázzák… modern anyagokat és gyártási eljárásokat alkalmaznak…. a bizottság az RS Aerót saját értékei alapján javasolja elfogadásra…’
Tiszteletben tartjuk a Tanács döntését az előterjesztéssel kapcsolatban. Megértjük, hogy a hajótípusváltással kapcsolatos nehézségek fontosabbak lehetnek, mint az a tény, hogy melyik a legjobb hajó. Mivel a világon a jelenleg használt felszerelésbe sokan invesztáltak, nehéz ettől elszakadni.
Ugyanakkor továbbra is bátorítjuk azon nemzeti szövetségeket és a Tanács azon tagjait, akik szívesen leváltanának egy nehéz, 50 éves dizájnon alapuló hajót, hogy terjesszék üzenetünket.
A meghozott döntések nem csak az olimpiáról szólnak, hanem meghatározzák az utánpótlás-nevelésben használt hajóosztályokat és a nők részvételének lehetőségét is. A világ sok területén csökken a sportág népszerűsége, és mindannyiunk közös felelőssége, hogy a vitorlázókkal és a nemzeti szövetségekkel karöltve megfordítsuk ezt a trendet, méghozzá úgy, hogy a legmodernebb felszereléssel a lehető legszélesebb közönség számára népszerűsítjük a vitorlázást…”
Az RS Sailing a továbbiakban leszögezi, hogy az RS Aero továbbra is World Sailing hajóosztály, amelynek nemzetközi népszerűségét a Felszerelési bizottság jelentése és a teszt eredményei minden bizonnyal növelni fogják. Az értékesítés eddig is jóval nagyobb mértékben emelkedett, mint a versenytársaké, és az RS Sailing továbbra is azon munkálkodik, hogy megkönnyítse az osztályba való be- és átülést.
Sajtóközlemény: RS Aero az olimpián
További információ:
www.rssailing.com
Náray Richárd:
e-mail: richard.naray@rs-sailing.hu
tel: +36 20 973 1633

